Două autobuze electrice produse de compania chineză BYD intră de miercuri în teste pe străzile Capitalei, timp de două luni, pe linia 381, potrivit informațiilor transmise de Regia Autonomă de Transport București (RATB).

Autobuzele vor fi testate timp de două luni, pe linia 381, pe traseul Piața Reșița — Piața Sudului — Piața Unirii — Piața Universității — Piața Romană — Piața Victoriei.

RATB

Puse la dispoziție pentru testare de reprezentanții Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice și funcționează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generație.

Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singură încărcare în condiții de trafic urban.

Conform producătorului chinez de autobuze, atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferențiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt “ecologia și economia”.

“Ecologic — este complet nepoluant: zero emisii de CO2 și noxe și zgomot redus față de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic și fără metale grele. Economic — motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaționale — atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât combustibilii clasici), cât și la costurile cu mentenanța. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD față de un autobuz clasic, pe o durată de viață de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. După încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preț achiziție, mentenanță, combustibil)”, potrivit datelor RATB.

Autobuzul BYD a obținut, la începutul anului 2013, omologarea de tip în Uniunea Europeană, având toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare.

Parcul circulant al RATB este format în prezent din 287 de tramvaie, 767 de autobuze și 186 de troleibuze. Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz și 116 de autobuz.

sursa: digi24.ro