Finanțarea de către abonați a unui cotidian online olandez, fără publicitate, a depășit așteptările fondatorilor proiectului, care au strâns peste un milion de euro în două săptămâni, scrie AFP.

© Imagestore | Dreamstime.com

“Am strâns deja peste un milion de euro, respectiv mai mult decât estimam necesar (un milion de euro, n.r.) pentru lansarea prevăzută în septembrie”,

a declarat Rob Wijnberg, 31 de ani, viitorul redactor șef al “De Correspondent” și unul dintre fondatorii proiectului.

Aceștia, printre care figurează ziariști olandezi de renume, au lansat la jumătatea lunii martie un apel pe internet pentru o finanțare cooperativă destinată crearii unui cotidian “de calitate, care să pună accentul pe anchete și subiecte de fond, formele alternative ale jurnalismului”, a explicat Rob Wijnberg, fost redactor șef al cotidianului nrc.next.

“Presa vorbește adeseori de excepții, de accidente în societate, cum este cazul unei bănci care falimentează, spre exemplu”, a afirmat Rob Wijnberg : “noi dorim să punem accentul pe structurile prezente în societate”.

“Cu alte cuvinte, știrile vorbesc despre ceea ce se întâmplă azi, dar niciodată despre ceea ce se întâmplă în toate zilele”, a adaugat el.

“De Correspondent” dorește între altele să evite capcanele presei tradiționale, care “se tem adeseori că nu prezintă ceea ce prezintă concurenții lor”, a subliniat Wijnberg, ceea ce are drept consecință faptul că diferențele între mass-media tradițională “se diminuează progresiv”.

Pentru a deveni “membru” al proiectului “De Correspondent”, este suficientă cumpărarea unui abonament pe un an al viitorului cotidian, în valoare de 60 de euro. În cazul în care nu ar fi reușit să strângă banii necesari lansării, fondurile primite ar fi urmat să fie înapoiate cumpărătorilor.

Apelul de finanțare va dura în total o lună.

sursa: hotnews.ro