​Google, impreuna cu mai multe edituri mari de presa din Europa, a anuntat oficial, marti, infiinarea unui fond de inovatie in jurnalismul online, finantat cu 150 de milioane de euro. Digital News Initiative (DNI) este un parteneriat format, pentru inceput, intre concernul american si opt importante edituri europene, cu posibilitatea de a include, pe viitor, pe “oricine se ocupa cu inovatia” in domeniu. Google – deopotriva sursa majora de trafic online pentru site-urile de stiri si promotor al unor practici aprig contestate atat la nivelul Comisiei Europene, cat si in media, intra astfel intr-o asociere fara precedent cu presa, intr-o vreme cand un alt gigant, Facebook, face proprii pasi in relatia cu mari furnizori de continut pentru a “regla” ecosisemul informatiei online.

google

La o conferinta Financial Times pe teme media desfasurata marti la Londra, Carlo D’Asaro Biondo, presedinte pentru parteneriate strategice in Europa in cadrul Google, a prezentat proiectul de “sprijinire a jurnalismului de calitate”, DNI. El a aratat ca in urmatorii trei ani, DNI vrea sa dezvolte produse in folosul presei de stiri, “incurajand jurnalismul de inalta calitate din Europa, prin tehnologie si inovatie”.

In afara de initiatorii proiectului, Digital News Initiative vrea sa atraga si alti actori din mass-media, prezentandu-se ca “initiativa deschisa”, la care pot participa cei interesati: edituri, site-uri de stiri online, IT-startups.

Accentul se pune pe inovatiile din jurnalismul digital, telul declarat fiind crearea “unui ecosistem durabil” in jurnalismul de stiri, printr-o colaborare pe termen lung si schimburi intre edituri, jurnalisti si furnizori de tehnologie. Programul urmeaza a fi extins continuu: “oricine din bransa stirilor din Europa trebuie sa aiba posibilitatea de a lua parte la unele sau la toate elementele initiativei”, scrie FAZ.

Editurile, site-urile de stiri online si IT-Startup-urile pot aplica la proiect, trimitandu-si propunerile. Ofertele vor fi analizate de catre o comisie DNI, iar angajatii Google vor oferi programe de instruire ale jurnalistilor, pe teme digitale, la Hamburg, Londra si Paris. In prima faza, un grup de lucru format din reprezentanti ai ziarelor europene numite va trasa directiile de actiune focusate pe servicii de stiri, analiza de date, aplicatii, video-uri, reclama, oferte contra cost.